Ford Puma ST front 2020

Ford Puma ST – Performance SUV kommer til sin pris

Ford Performance er afdelingen, som står for at levere de hurtige og sportslige modeller fra Ford fabrikkerne. Segmentet for kompakte performance SUV’er er ikke særlig stort, så der er faktisk ikke mange at finde.

Motor fra Fiesta ST

Ford Puma ST bagende

Puma ST får sin trecylindret 1,5-liters benzinmotor med 200 hk fra Fiesta ST. En motor, som er omdrejningsvillig og faktisk lyder helt godt. Puma ST får også samme 6-trins manuel gearkasse med korteskift. Du kan komme fra 0-100 km/t på 6,7 sekunder og ramme topfart på 220 km/t.

Ford Puma ST pris

Ford Puma ST 2020/2021

Sådan en kompakt performance SUV kommer også til sin pris. Basismodellen Ford Puma ST (ST1) koster nemlig 382.230 kr. i Danmark. En veludstyret Ford Puma ST-Line med 155 hk koster 261.000 kr.. Det er altså lige knap 121.000 kr. ekstra for 45 hk og bedre køreegenskaber.

Til sammenligning, kan du få Mercedes A250 med 224 hk for 397.298 kr.. Her får du endda automatgear, hvis det er noget, som du gerne vil have. Det er altså også en sjov bil. Men i sådan en A-klasse bliver den dyr, hvis du propper lidt ekstraudstyr i. Vi kan også lave sammenligningen med en Kia ProCeed GT, som er en stationcar og kommer med 204 hk, automatgear og er veludstyret til 367.999 kr.. Det fortæller altså lidt om, hvor meget ekstra du betaler for at sidde højt i en bil.

Udstyr

Ford Puma ST Kabine

ST1 kommer med noget lækkert udstyr blandt andet B&O-lydanlæg, varme i rattet, navigation, 19-tommers fælge og digital instrumentering på 12,3-tommer. Men du får kun traditionel aircondition.

Hvis du går op i ST2, får du automatisk klimaanlæg, LED-forlygter, alarmsystem og nøglefri betjening. Det er også muligt at få udstyret panoramaglastag og el-bagklap til henholdsvis 16.350 kr. og 7.020 kr. Prisen for ST2 er 397.230 kr..

Udover det, kan man købe en ekstra pakke til både ST1 og ST2. Det vil nemlig gøre bilen bedre kørende. For 19.970 kr. får man nemlig launch control og et mekanisk Quaife-differentiale, som er en stor fordel i en forhjulstrækker med 200 hk og 320 Nm. Det hjælper nemlig med at sørge for, de 200 hk kan sendes pænt ned i asfalten uden for meget hjulspin og ”torque steer”.

Leave a Comment