Ny Mercedes SL63 S E Performance

Mercedes-AMG har netop afsløret deres mest avancerede SL-model nogensinde – SL 63 S E Performance. Denne topmodel repræsenterer ikke blot teknologisk overlegenhed, men også en banebrydende hybrid-roadster, der kombinerer en kraftfuld 4.0-liters V8 biturbo-motor med den avancerede AMG Electric Drive Unit, direkte inspireret af Formel 1. Jeg forestiller mig umiddelbart et system, som minder om det der er i Mercedes AMG GT 4-door E performance.

Specifikationer

Mercedes SL63 S E Performance har imponerende 816 hk og et moment på 1.420 Nm. Den accelererer fra 0-100 km/t på blot 2,9 sekunder og når en topfart på 317 km/t. Den avancerede hybridteknologi, hentet fra Mercedes-AMG Petronas F1-holdet, sikrer øjeblikkelig respons og lynhurtig opbygning af moment. Det lyder spændende og heldigvis bliver der beholdt V8-lyden selv om bilen skal være mere økonomivenlig.

Prisen?

Mercedes SL63 S E Performance forventes at være omtrent det samme som den nuværende SL63 på cirka 4 millioner kroner.

En ægte GT køreoplevelse

SL 63 S E Performance er ikke kun en kraftfuld sportsvogn; den leverer også en luksuriøs og komfortabel køreoplevelse. Med AMG Active ride control-affjedringen, der inkluderer aktiv krængningsstabilisator og aktiv bagakselstyring, kan føreren tilpasse bilens karakteristik efter kørselsforholdene. Altså mere simpelt forstået, den kan være blød, når du vil have den blød og undervognen kan være hård, når du har brug for det på landevejen.

Batteri og Rækkevidde

Mercedes SL 63 S E Performance integrerer et letvægtsbatteri bag bilen over bagakslen. Batteriet yder kontinuerlig 70 kW og 150 kW til kraftfulde accelerationer. Kølesystemet, der individuelt køler de 560 battericeller, sikrer optimal ydelse og hurtig krafttilførsel. Selvom rækkevidden ikke er bilens primære fokus, kan den klare praktiske bykørselsopgaver på ren elektrisk strøm med en rækkevidde på 13 km.

Leave a Comment