Fiestaen kan nu fås med hybridteknologi for første gang i Europa, og udover dette vil det også være muligt at få benzinudgaverne med 7-trins automatgear.
Fiesta EcoBoost Hybrid
Fords avancerede EcoBoost Hybrid-teknologi vil være at finde i den nye Fiesta, hvilket er samme system, som der er at finde i Fords Crossover-SUV Ford Puma.
Der vil være snak om et 48 volt litiumionbatteri, hvor formålet bliver at optimere brændstofforbruget og give en bedre ydelse af køreglæde.
Hybrid-versionen kan fås med 125 eller 155 hestekræfter.
Yderligere vil man kunne finde en ny remdrevet starter-generator, der kaldes BISG.
BISG er et system, hvor man kan genavnede den tabte energi ved nedbremsninger, hvor det kan lagres i batteriet.
Prisen på Fiesta EcoBoost Hybrid kan fås fra 164.990 kr.
Samtidig vil det også være muligt at få den nye Fiesta EcoBoost Hybrid som van.
7-trins automatgear

Fords nye 7-trins automatgear med dobbeltkobling kommer til at ramme Fiesta-modellen, hvor Ford selv siger, at det vil forbedre brændstoføkonomien og være med til at reducere CO2-udledningen.
Fiesta 1.0 EcoBoost, der rummer 125 hestekræfter kommer til at have denne 7-trins automatgearkasse.
Prisen på denne vil starte fra 194.990 kr.
Begge biler forventes at blive lanceret i Danmark henover sommeren.