Byd Atto 3 Rækkevidde, det er ikke den bedste.

BYD Atto 3 – Test og anmeldelse

BYD Atto 3 er en helt ny bil på markedet, og vi har testet den for at give dig en grundig gennemgang af dens egenskaber. I denne artikel vil vi dække alt fra køreegenskaber til priser og specifikationer.

Interiør

Interiøret i BYD Atto 3 er ret jazzet. I overraskende kontrast til det forsigtige eksteriørdesign har fantasierne fået frit løb i kabinen. Dashbordet er en overdrevet bølgeform og dækket af to-tids syet blødt plastik. Sæderne er også flerfarvede med rød syning. Dørhøjttalerne stikker ud, og spændt af dem er tre røde strenge, der danner toppen af dørlommerne. Så det ligner en guitar.

Infotainment system

Infotainmentsystemet i BYD Atto 3 har ikke adgang via Apple Carplay og Android Auto, dog skulle begge være på vej med en software opdatering. Hovedskærmen i midten gør en masse konfigurationsarbejde, men klimaet, navigationen og køretøjsindstillingerne er lette at forstå. Der er ikke mange knapper i interiøret, dog kan du f.eks. stadig skrue op ned for lyden med et rullehjul.

Sikkerhedssystemer

BYD Atto 3 har et avanceret kørselsassistent-system for at hjælpe dig med at være opmærksom og sikker på din rejse. ADAS Avancerede funktioner Blind Spot Detection (BSD): Vores Blind Spot Detection vil advare dig, når et køretøj nærmer sig hurtigt i blindpunktet på de ydre bakspejle.

Køreegenskaber

Generelt er dens køreegenskaber ret gode taget i betragtning, at det er en mellemstor SUV. Den håndtere bump og huller i vejen fint og føles lavere end den er.

I byen

Atto 3 er en ret elbil og bygget på en platform med det formål. Der er et 360-graders kamera, som kan hjælpe med parkering. Derudover er bilen rummelig, så der er plads til de større indkøb.

På motorvejen

Ude på motorvejen oplever du vindstøj fra sidespejlene. Det bliver irriterende på de længere ture. Ellers klarer den fint overhaling og acceleration op til 130 km/t. Derudover virker den adaptive fartpilot fint.

BYD Atto 3 priser

Prisen på Atto 3 er i et segment, hvor rigtigt mange andre konkurrenter også er.

BYD Atto 3 Comfort er den billigste til 329.999 kr.

For 20.000 kr. mere får du varianten design. Her får du blandt andet en større skærm samt el-bagklap.

Konkurrenter

BYD Atto 3 er en konkurrent til MG ZS EV, Hyundai Kona EV, Kia Niro og Nissan Leaf. Det måler sig godt for værdi. BYD tilbyder mere interiørplads, et stort bagagerum og en mere rigt udstyret kabine.

Lad os sammenligne BYD Atto 3 med MG ZS EV. Der er nogle ting at lide ved begge biler. For Atto 3 inkluderer dette fremragende værdi, sjovt interiør og god kørsel. For ZS EV inkluderer dette også god pris, bedre tilgængelighed og stille og glat kørsel. På den anden side er der også nogle ulemper ved begge biler. For Atto 3 inkluderer dette et uprøvet mærke og længere ventetid. For ZS EV inkluderer dette kedelig, grundlæggende interiør og ikke så funktionsrig som Atto 3. Atto 3 er mere unik.

BYD Atto 3 og Kia Niro EV er begge elektriske SUV’er. BYD Atto 3 en 60,4 kWh batteripakke, der leverer strøm til en 204 hk elektrisk motor, der driver forhjulene. Kia Niro EV har en 64,8 kWh batteripakke, der er næsten 5 kWh større end Atto 3’s. På trods af dette er Niro EV også lettere end Atto 3 med omkring 11 kg. Niro tilbyde 460 km i henhold til tallene i WLTP, mod 420 km med Atto 3.

Specifikationer

  • Acceleration fra 0-100 km/t: 7,3 sekunder
  • Topfart: 160 km/t
  • Hestekræfter: 204 hk
  • Batteri: 60 kWh
  • Rækkevidde: Op til 420 kilometer (WLTP)
  • Bagagerum: 440 liter (kan blive til 1.440 liter med bagsæderne lagt ned)
  • Garanti: 4 år/120.000 km, batteri 8 år/200.000 km.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er rækkevidden på BYD Atto 3?

420 km WLTP, men den reelle rækkevidde er omkring 300 km.

Kan BYD Atto 3 få anhængertræk

Nej, det er desværre ikke en mulighed.

Hvor stort er bagagerummet på BYD Atto 3?

440 liter, der kan blive til 1440 liter med bagsæderne lagt ned.

Konklusion

BYD Atto 3 anmeldelse

Køreegenskaber
Kabine
Motor og gearkasse
Økonomi

Konklusion

BYD Atto 3 er en godt kørende elbil. Den er anderledes og af god kvalitet. Vindstøjen og rækkevidden trækker lidt ned. Bilen burde i hvert fald blive overvejet, hvis du har brug for en mellemstor bil uden anhængertræk.

3.4

Leave a Comment